اسپانیا: تروریست های چچنی قصد حمله به 'جبل الطارق' را داشتند
نوشته شده توسط : breketid

'جبل الطارق'، منطقه ای كوهستانی با نزدیك 7 كیلومتر مربع مساحت و 30 هزار نفر جمعیت، در تنگه معروف 'جبل الطارق' است كه دریای مدیترانه را به اقیانوس اطلس پیوند می دهد و در دو سوی آن، قاره های اروپا و افریقا قرار داد. جبل الطارق اگرچه در جنوب اسپانیا است و این كشور بر آن ادعای مالكیت دارد، اما اداره آن از 300 سال پیش تاكنون در اختیار انگلیس بوده و جزو قلمروی بریتانیا به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، منابع دادگاه ملی‌ اسپانیا امروز سه شنبه به برخی روزنامه های این كشور گفتند دادگاه از طریق اظهارات یك شاهد پرونده كه مربی چتربال است، پی برده كه متهمان قصد داشتند در مركز تجاری 'دروازه اروپا' در جبل الطارق حملات تروریستی انجام دهند.

بر اساس این گزارش، این مربی چتربال در بازجویی گفته است كه 'الدار ماگومدوف' ملقب به 'مسلم دوست' و 'محمد آنكاری آداموف' دو متهم اهل چچن روسیه و 'چنگیز یالزین' همكار ترك آنها در جنوب اسپانیا از وی خواسته بودند كه پرواز با چتربال را به آنها بیاموزد.

به گفته وی، دو چچنی چندین بار از وی خواسته بودند عكس و تصاویر هوایی از مركز تجاری 'دروازه اروپا' در شهر 'الخضرا'ی جبل الطارق بگیرد.

این اظهارات، مسئولان رسیدگی به پرونده را به این نتیجه رسانده كه به احتمال قوی، مركز تجاری یادشده یكی از اهداف متهمان اقدامات تروریستی بوده است.

به گفته منابع دادگاه، عكسها و تصاویر ویدئویی از متهمان بدست آمده است كه نشان می دهد آنها قصد داشتند با استفاده از هواپیماهای كنترل از راه دور كه درازای آنها به دو متر می‌ رسد و قادر به حمل یك كیلوگرم بار هستند، این حملات را انجام دهند .

در تصاویر مذكور مشاهده می‌ شود كه چگونه یك هواپیما بسته ای را به زمین می‌ اندازد و پس از آن فریاد شادی یك فرد شنیده می‌ شود. ماموران تحقیق پرونده، صدای فردیادشده را به یالزین نسبت داده ا‌ند زیرا به زبان تركی‌ حرف می‌ زند.

بنا به گزارشها، دو چچنی متهم كه روز جمعه از سوی قاضی دادگاه ملی اسپانیا بازجویی شده بودند ، روز یكشنبه نیز مورد بازجویی قرار گرفتند و قاضی آنها را به عضویت در شبكه تروریستی و داشتن مواد و تجهیزات انفجاری با اهداف تروریستی متهم كرد. با این حال، متهمان هنوز اتهامات علیه خود را نپذیرفته اند .

منابع دادگاه می گویند مواد اولیه ساخت بمبی را از این افراد به دست آورده اند كه یك بطری شیشه ای حاوی 150 گرم باروت بدون فتیله است و می تواند یك اتوبوس را بطور كامل تخریب كند.

پیش از این ، پلیس اسپانیا با اعلام خبر دستگیری سه مظنون به عضویت در شبكه تروریستی القاعده، آنها را متهم كرده بود كه برای انجام یك حمله تروریستی در خاك این كشور یا یك كشور دیگر اروپایی برنامه ریزی می كردند.

'خورخه فرناندز' وزیر كشور اسپانیا هم با 'فوق العاده خطرناك ' خواندن دو متهم چچنی ، یكی از آنها را 'یك فعال بسیار مهم در شبكه بین المللی' سازمان القاعده معرفی و گفته است كه دیگر چچنی دستگیرشده نیز در اردوگاه لشكر طیبه پاكستان ، از گروههای همدست با القاعده آموزش دیده است.

بر اساس این گزارش، شهروند اهل تركیه كه در این عملیات دستگیر شد، ساكن اسپانیا است كه به عنوان مسئول عملیات ساختمانی در جبل الطارق كار می كرد و همسرش نیز تابعیت مغربی دارد. متهم ترك به 'تسهیل كننده اقدامات دیگر متهمان ' در خاك اسپانیا متهم شده است.

اروپام **1234**1551**1423





:: برچسب‌ها: فرمت مربع , موزه , هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 550
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: